Despre productivitate, cu Remus Bălan (BizIQ International) – Mindsetters s4e1 – Podcast de Business

November 17, 2022

În acest podcast de business vorbim cu Remus Bălan despre productivitate, despre vârful de energie dintr-o zi, despre “înghițitul broaștei” de dimineață, despre echilibrul dintre viață și muncă.

Principiile de productivitate pentru săptămâna ta perfectă

  1. Stabilește-ți 6 obiective pe termen lung (nu mai mult de 6, dar nu mai puțin de 3); din toate ariile vieții tale (viață personală, afacere, familie, sănătate etc)
  2. Stabilește în primul rând obiectivele care te împlinesc, care te fac să te simți un om mai fericit (nu începe obligatoriu cu munca și, în mod clar, nu te rezuma doar la obiective de business )
  3. Alege 3 obiective relevante în fiecare trimestru (care te ajută să le îndeplinește pe cele pe termen lung)
  4. Pune-ți în fiecare săptămână 3 acțiuni cheie de realizat (1 personal, 1 business, 1 de învățare) și pune-le de la început în calendar, alocă-le timp și fă-le nenegociabile
  5. Îmi organizez săptămâna pe 7 zile, nu pe 5
  6. În fiecare zi din cele 7 îți stabilești să faci 3 obiective prioritare (și vezi când le faci, în ce moment al zilei)
  7. În orice moment, doar o activitate este prioritară
  8. Îți faci această planificare în fiecare săptămână (fie vineri seara, fie duminica seara) și revezi în fiecare zi (la începutul zilei tale)

De unde vine dictonul "înghite broasca de dimineață"

“Chestia asta cu nu mânca broasca e anticurent. Știi cum se spunea: prima oară dimineața trebuie să mănânci broasca. Hai să vedem de unde a început toată povestea asta cu mâncatul broaștei… 

Mark Twain, care era un șugubăț, a spus o glumă: dacă mănânci o broască râioasă la prima oră a dimineții, după aia toată ziua ți se pare faină. Știi că nimic mai rău nu se poate întâmpla.

Brian Tracy și-a zis că poate fi făcută ca tehnică și a fost așa, empiric… Mulți ani multă lume a încercat. Între timp au apărut studii pe tema asta și s-a demonstrat clar că avem nevoie în medie cam de două ore de când ne trezim până să ajungem la primul vârf de energie. 

Fiecare sarcină pe care o facem necesită un anumit nivel de energie. Cu cât mai importantă, cu atât ai nevoie de energie mai mare și, cum primul vârf de energie tu îl ai după două ore, atunci e logic să pui “broasca”, sarcina asta cea mai importantă, după două ore, nu la prima oră. 

Acum nu zic că nu ai nevoie să faci niște lucruri importante dar nu de prioritate zero.”

Tipuri de antreprenori

“Am putea să împărțim antreprenorii în două: antreprenorul care este pur sânge, spumos, numai focuri de artificii, tot timpul are idei și dă echipele peste cap. Le vine o idee și, imediat, vine a doua idee, care o contrazice pe prima, de multe ori…

Și sunt antreprenorii experți, care știu foarte bine să facă un lucru, s-au săturat că unde au lucrat înainte nu se făceau lucrurile așa cum vor ei, și deschid un business pe specialitatea lor. Ei sunt mai procedurali decât cealaltă categorie. (…)”

“Uneori chiar trebuie să facem niște lucruri… Că tot vorbeam mai devreme despre carte… Dacă am vrut să-mi public cartea, trebuia să o scriu. Adică nu era o opțiune. Și aici apare o contradicție, într-adevăr, care ne dă un pic cu roatele în sus atunci când vine vorba despre productivitate… 

Eu am o credință: că cea mai importantă decizie pe care o luăm noi în viață este modul în care ne cheltuim timpul…

Falsa productivitate. 41% din sarcinile de pe to-do-list nu se mai fac niciodată

“Lumea s-a schimbat și nu mai funcționează to-do-list-ul: 15-20 de chestii de făcut într-o zi, peste care mai vin pe parcursul zilei altele. De altfel, sunt multe studii făcute în domeniul ăsta și, în medie, cam 41% din cele de pe to-do-list nu se mai fac niciodată. Vorbesc de cultura occidentală, care oricum e mai productivă decât a noastră. Deci, dacă iei varianta noastră, e posibil să te duci mai sus. Am studiat treaba asta pe clienții pe care îi am și pe echipele lor. Nu e departe nici la noi, iar jumătate din ceea ce rămâne reușim să facem, doar că din jumătatea asta, jumătate apare peste zi, nu e programat dinainte, și, dacă faci un calcul, ajungi să îți dai seama că faci cam 15% din ceea ce ți-ai propus.”

“Există o variantă pe care am și testat-o, care să mă ajute să am săptămâna perfectă. Îmi dă timp ca antreprenor, îmi mai aduce un pic de timp în plus. În același timp mă ajută să-mi și fac treaba. Sunt două beneficii aici:

  • unul că faci ceea ce contează cu adevărat
  • al doilea beneficiu este că asta te scutește de muncă în timpul liber

Practic îți dă timp liber să-l petreci cum vrei tu, cu hobby-urile tale, cu meditația, cu gânduri pentru creșterea companiei, pentru plimbări cu familia… Totul pornește de la ce vrei să obții pe termen lung. Avem nevoie de steaua polară, unde vrem să ajungem… Nu e nevoie să fie foarte bine conturat, dar pornim la drum cu un scop. Scopul final până la urmă, pentru noi ca antreprenori, e să avem o libertate a timpului și o libertate financiară.”

Folosește instrumentele noastre gratuite de productivitate

Săptămâna perfectă (training video)
Model de lucru pentru planificarea activităților tale (excel)
Urmărește și webinarul de productivitate al lui Andy Szekely pe mindsetters.ro (Productivitate 10X cu andy Szekely)

Sezon 4

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to toolbar